Nácvik křesťanství
Ručně šitá kniha

Nácvik křesťanství

Søren Aabye Kierkegaard

Anotace

Ten, kdo zve, je ponížený Ježíš Kristus. On vyslovil slova pozvání. Neříká je z výsosti. Kdyby tomu tak bylo, je křesťanství pohanstvím a Kristus je chápán domýšlivě; také tomu tak není. Kdyby tomu bylo tak, že Ten, který dlí ve slávě, vyslovil: „Pojďte ke mně“ – jako by to bylo tak lehké vběhnout do náruče slávy – jaký pak div, kdyby se seběhlo veliké množství lidí! Ale ti, kteří takto přiběhnou, běží jen jako za vnadidlem a domýšlejí se, že vědí, kdo Kristus byl. Neví to nikdo! – a abychom v něj uvěřili, musíme začít u jeho ponížení… číst více

kniha
vložit do košíku
e-kniha
vložit do košíku

Kniha (skladem): 750

E-kniha (ihned ke stažení): 370

ručně šité knihy

Všechny naše knihy jsou ručně šité, zpracované v nejvyšší řemeslné kvalitě.

kvalitní soubory

E-knih jsou dostupné ihned po zaplacení ve formátech epub, azw3 a mobi.

ART klub

Registrujte se a využíjte okamžité výhody našeho věrnostního programu.

online platba

Zvolte si typ platby, který Vám nejvíce vyhovuje: kartou, Paypal či QR kódem.

doprava zdarma

Při nákupu nad 2.500 Kč Vám knihy doručíme zdarma!

Mohlo by se Vám líbit

Další knihy autora

Kierkegaard

Søren Aabye Kierkegaard

Seznamte se se všemi dosud vydanými knihami S. A. Kierkegaarda, které u nás vyšly…

„Pojďte ke mně všichni, kdo se namáháte a jste obtíženi břemeny.“… Řekne-li to člověk, vyšňořený v hedvábí, příjemným a dobře znějícím hlasem, který dává pěknou ozvěnu v krásné klenbě, člověk v hedvábí, jenž šíří čest a slávu nad tím, kdo ho poslouchá – ó, říká-li to král v purpuru a sametu, v pozadí vánoční stromek, na němž visí všechny nádherné dárky, jež hodlá udílet – pak to má nějaký smysl. Ale ať se na to díváš jakkoli, tolik je jisté, že to není křesťanství, spíše to je pravý opak křesťanství, jak jen možno protichůdný.

Nácvik křesťanství, II. Ten, kdo zve

Nácvik křesťanství

  • Více

    Ten, kdo zve, kdo vyslovuje slova, tedy ten, jemuž tato slova náleží, zatímco táž slova v ústech jiného jsou historickou nepravdou, je ponížený Ježíš Kristus, nepatrný člověk, narozený z pohrdané panny; jeho otec byl tesař, spřízněný s jinými prostými lidmi nízké třídy, obyčejný člověk, jenž navíc (a to je právě olej v ohni) o sobě řekl, že je Bohem.

    Tedy nízký, chudý člověk se svými ubohými dvanácti učedníky z nejprostší třídy obyvatelstva, po nějakou dobu sledovaný ze zvědavosti, později jen ve společnosti s hříšníky, celníky, malomocnými a blázny – jednalo se přece o čest, život a jmění, a v každém případě známe trest: vyloučení ze synagogy, jestliže jsme si jím dali pomoci – pojďte ke mně všichni, kteří se namáháte a jste obtíženi břemeny!

    Ó, můj příteli, i kdybys byl slepý a hluchý, kulhavý a malomocný a tak dále, kdybys, což dosud nikdy nebylo slýcháno nebo viděno, všechnu lidskou bídu soustředil v bídě vlastní a on ti chtěl zázrakem pomoci, přeci by bylo možné (a to je na tom to lidské), že by ses více než všech těchto utrpení bál trestu, který byl určen za to, že by sis jím dal pomoci, trestu, který znamená, že budeš vyvržen z lidské společnosti, pohaněn, ze dne na den posmíván, takže bys možná i přišel o život.

    Bylo by lidské (a jedná se o něco lidského), kdyby sis pomyslel: pěkně děkuji, pak ať jsem raději nadále hluchý a slepý a tak dále, než aby mi bylo pomoženo takovým způsobem.

  • Pokračování

    Zkus sám sebe, to smíš, máš právo sám sebe vyzkoušet, ale naproti tomu si vlastně nemáš bez vyzkoušení sebe samého dát ostatními namluvit, ba ani sám sobě ne, že jsi křesťan! Vyzkoušej tedy sebe samého, dělej, že s ním žiješ současně! Pravda, On – ach, On! – o sobě řekl, že je Bůh. To ale řekl mnohý šílenec – a jeho současnost usoudila: vysmívá se Bohu.

    Právě proto byl vyhlášen trest za to, dal-li si jím člověk pomoci, byla to péče o duše společnosti a veřejného mínění, aby se nikdo nedostal na scestí, bylo to z úcty k Bohu, že ho takto pronásledovali. Než se rozhodneš, že si dáš pomoci, musíš myslet na to, že ti budou lidé odporovat, ale i kdybys byl schopen vydržet následky takového rozhodnutí, pomysli, že lidský trest je zde „boží“ trest nad božím posměváčkem – nad tím, kdo zve!

  • Bibliografické údaje

    • Název: Nácvik křesťanství
    • Autor: S. A. Kierkegaard
    • Překlad: Marie Mikulová-Thulstrupová
    • Vydalo: Nakladatelství Michal Legelli
    • Rok vydání: 2022
    • Stran: 256 (kniha)
    • Váha: 0,392 kg
    • ISBN: 978-80-88329-45-9 (kniha)
    • ISBN 978-80-88329-46-6 (epub)
    • ISBN 978-80-88329-47-3 (azw3)
  • Obálka knihy

    Obálka knížky - Nácvik křesťanství
  • Doprava

    E-knihy jsou po zaplacení ihned ke stažení na stránce košíku a v odkazu prostřednictvím zasleného mailu o vyřízené objednávce.

    Knihy posíláme standardně do 24 h od objednávky. Doba doručení je 1-2 pracovní dny pro CZ a SK. Jsme schopni Vám knihy poslat rovněž kamkoli v rámci Evropy. V takovém případě nás neváhejte předem kontaktovat na mail info@legelliart.eu, abychom našli pro Vaši knihu nejrychlejší cestu k Vám.

    Doručení knih nám zajišťuje přepravní společnost Zásilkovna a to dle Vámi zvolené možnosti:

    • doručení na výdejní místo
    • doručení na adresu
    Doprava
  • Možnosti platby

    • platební kartou (3D secure zabezpečenou platební branou Stripe)
    • paypal (účtem nebo platební kartou)
    • bankovním převodem